Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą;
- būti susipažinęs Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais neįgaliųjų socialinę integraciją, asmenų aptarnavimą, dokumentų valdymą, viešąjį administravimą ir gebėti juos taikyti praktikoje;
- sklandžiais dėstyti mintis raštu ir žodžiu, gebėti dalykiškai bendrauti, mokėti valdyti, kaupti, sisteminti ir apibendrinti informaciją;
- sugebėti savarankiškai organizuoti savo veiklą, dirbti komandoje;
- mokėti dirbti kompiuteriu (teksto redaktoriumi, skaičiuokle, internetu, elektroniniu paštu, pristatymų kūrimo programa, teisės aktų ir kitų dokumentų paieškos sistemomis ir duomenų bazėmis).
Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
- Teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais tvarko priskirtų Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) teritorinių skyrių parengtus dokumentus po atlikto negalios vertinimo: atspausdina iš Tarnybos IS suformuotus vertinimo dokumentus, pateikia teritoriniams skyriams juos pasirašyti, pasirašytus dokumentus registruoja informacinėje dokumentų valdymo sistemoje, skenuoja skyriui pateiktus dokumentus dėl neįgalumo ir darbingumo lygio, profesinės reabilitacijos, specialiųjų poreikių ir jų lygio nustatymo bei kitų teikiamų administracinių paslaugų;
- Apdoroja su Tarnybos administracinių paslaugų teikimu ir sprendimų įgyvendinimu susijusią informaciją, pagal kompetenciją iš skenuotų dokumentų formuoja neįgalių asmenų el. bylas, suformuotas el. bylas integruoja į informacinę sistemą. Tvarko neįgalių asmenų popierines dokumentų bylas;
- pagal kompetenciją tvarko priskirtų teritorinių skyrių gautą ir siunčiamą korespondenciją: registruoja į informacinę dokumentų valdymo sistemą, tikrina įforminimą, rūšiuoja ir išsiunčia adresatams, esant reikalui parengia elektroninių dokumentų nuorašus;
- informuoja dokumento rengėją apie parengtus dokumentus, kurie neatitinka dokumentų rengimui keliamų reikalavimų, tvarko grįžusios korespondencijos apskaitą;
- pagal kompetenciją išduoda teritorinių skyrių parengtus dokumentus, informuoja asmenis apie parengtus dokumentus;
- registruoja teritorinio skyriaus parengtus vidaus dokumentus, užtikrina reikiamų duomenų suvedimą į informacinę dokumentų valdymo sistemą;
- vedėjo pavedimu rengia siunčiamų dokumentų projektus fiziniams ir juridiniams asmenims;
- nustatyta tvarka skelbia negaliojančiais teritorinio skyriaus asmenims išduotus neįgaliojo pažymėjimus ir neįgalių asmenų automobilių statymo korteles;
- nustatyta tvarka ir terminais rengia informaciją apie sugadintus saugiųjų dokumentų blankus;
- dalyvauja aptarnaujant asmenis taikant vieno langelio principą;
- teikia siūlymus skyriaus vedėjui dėl skyriaus veiklos ir darbo organizavimo bei dokumentų valdymo sistemos tobulinimo;
- padeda skyriaus vedėjui rengti ir teikti reikiamą informaciją asmenims teisės aktų nustatyta tvarka;
- pagal kompetenciją dalyvauja rengiant skyriaus veiklos planus;
- skyriaus vedėjo pavedimu teikia duomenis ir informaciją reikalingą skyriaus darbo ataskaitai parengti, siekiant apibendrinti skyriaus veiklos rezultatus bei tobulinti darbo organizavimą;
- tvarko pagal dokumentacijos planą skyriui priklausančias bylas;
- laiku ir tinkamai vykdo kitus, nenuolatinio pobūdžio skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su skyriaus funkcijomis.